Nyd den ubegrænsede adgang til tusindvis af spændende e- og lydbøger - helt gratis
« Les hêtres pourpres » est l’une des cinquante-six nouvelles d’Arthur Conan Doyle mettant en scène le détective Sherlock Holmes. Elle est parue pour la première fois dans la revue britannique The Strand Magazine en juin 1892, avant d’être regroupée dans le recueil Les Aventures de Sherlock Holmes. Il s’agit de la douzième et dernière nouvelle du recueil.
Violet Hunter vient consulter Sherlock Holmes au sujet d’une étrange proposition d’emploi de gouvernante. Le poste, offert par un certain Jephro Rucastle, propose un salaire initial de 100 livres par an, mais est assorti de conditions inhabituelles, notamment celle de se couper les cheveux très court. Face à son refus initial, Rucastle augmente l’offre à 120 livres. Malgré ses appréhensions, Violet accepte finalement et part pour le Hampshire, au domaine des Hêtres Pourpres. Holmes lui recommande de le contacter par télégramme au moindre souci.
Quinze jours plus tard, Violet supplie Holmes de la rejoindre à Winchester. Elle raconte alors à Holmes et au Dr Watson ce qu’il lui est arrivée depuis qu’elle est arrivée.
© 2025 azuratec (Lydbog): 9798260882801
Udgivelsesdato
Lydbog: 6. december 2025
Tags
Over 1 million titler
Download og nyd titler offline
Eksklusive titler + Mofibo Originals
Børnevenligt miljø (Kids Mode)
Det er nemt at opsige når som helst
For dig som lytter og læser ofte.
129 kr. /måned
Eksklusivt indhold hver uge
Fri lytning til podcasts
Ingen binding
For dig som lytter og læser ubegrænset.
159 kr. /måned
Eksklusivt indhold hver uge
Fri lytning til podcasts
Ingen binding
For dig som ønsker at dele historier med familien.
Fra 179 kr. /måned
Fri lytning til podcasts
Kun 39 kr. pr. ekstra konto
Ingen binding
179 kr. /måned
For dig som vil prøve Mofibo.
89 kr. /måned
Gem op til 100 ubrugte timer
Eksklusivt indhold hver uge
Fri lytning til podcasts
Ingen binding
Dansk
Danmark
