Lyt når som helst, hvor som helst

Nyd den ubegrænsede adgang til tusindvis af spændende e- og lydbøger - helt gratis

  • Lyt og læs så meget du har lyst til
  • Opdag et kæmpe bibliotek fyldt med fortællinger
  • Eksklusive titler + Mofibo Originals
  • Opsig når som helst
Start tilbuddet
DK - Details page - Device banner - 894x1036
Cover for Histoire de ma vie Tome I: Lecture Intégrale

Histoire de ma vie Tome I: Lecture Intégrale

Varighed
4T 27M
Sprog
Fransk
Format
Kategori

Biografier

Libertin, épicurien, esthète et séducteur incorrigible, Giacomo Casanova incarne le 18e siècle. Jouir de chaque instant fut le précepte de toute sa vie. "J'écris ma vie pour me faire rire et j'y réussis" écrit-il. Grâce à ses mémoires où il consigne ses moindres faits et gestes, de 1725 à 1798, nous pénétrons dans l’intime du 18e, des menus, des lieux, des pensées, des goûts de l’époque. Rédigées en français, ses mémoires, dont le manuscrit est accessible sur le site de la B.N.F., expriment son amour, immense, des femmes et de la vie, avec une précision parfois croustillante et une verve toujours savoureuse. C'est incontestablement un des chefs-d'oeuvre du patrimoine littéraire universel qu’Autrement dit offre - en première mondiale - à ses auditeurs, grâce à la classique voix profonde d’Alain Carré.

«Cultiver les plaisirs de mes sens fut dans toute ma vie ma principale affaire ; je n'en ai jamais eu de plus importante. Me sentant né pour le sexe différent du mien, je l'ai toujours aimé, et je m'en suis fait aimer tant que j'ai pu. J'ai aussi aimé la bonne table avec transport, et passionnément tous les objets faits pour exciter la curiosité. J'ai aimé les mets au haut goût : le pâté de macaroni fait par un bon cuisinier napolitain, l'Ogliapotrida, la morue de Terre-Neuve bien gluante, le gibier au fumet qui confine, et les fromages dont la perfection se manifeste quand les petits êtres qui les habitent commencent à se rendre visibles. Pour ce qui regarde les femmes, j'ai toujours trouvé que celle que j'aimais sentait bon, et plus sa transpiration était forte plus elle me semblait suave. Quel goût dépravé !»

L'audio-livre I correspond à la lecture intégrale de la préface et des chapitres 1 à 5 du Livre Premier du Volume premier des éditions originales des mémoires de CASANOVA

© 2025 Autrement dit (Lydbog): 9782874451133

Udgivelsesdato

Lydbog: 12. oktober 2025

Andre kan også lide...

Vælg dit abonnement

  • Over 600.000 titler

  • Download og nyd titler offline

  • Eksklusive titler + Mofibo Originals

  • Børnevenligt miljø (Kids Mode)

  • Det er nemt at opsige når som helst

Den mest populære

Premium

For dig som lytter og læser ofte.

129 kr. /måned
  • 1 konto

  • 100 timer/måned

  • Eksklusivt indhold hver uge

  • Fri lytning til podcasts

  • Ingen binding

Start tilbuddet

Unlimited

For dig som lytter og læser ubegrænset.

159 kr. /måned
  • 1 konto

  • Ubegrænset adgang

  • Eksklusivt indhold hver uge

  • Fri lytning til podcasts

  • Ingen binding

Start tilbuddet

Family

For dig som ønsker at dele historier med familien.

Fra 179 kr. /måned
  • 2-6 konti

  • 100 timer/måned pr. konto

  • Fri lytning til podcasts

  • Kun 39 kr. pr. ekstra konto

  • Ingen binding

2 konti

179 kr. /måned
Start tilbuddet

Flex

For dig som vil prøve Mofibo.

89 kr. /måned
  • 1 konto

  • 20 timer/måned

  • Gem op til 100 ubrugte timer

  • Eksklusivt indhold hver uge

  • Fri lytning til podcasts

  • Ingen binding

Prøv gratis